Friday 30 January 2015

HAMSİ BUĞULAMA


                                                         Bismillahirrahmanirrahim
"Ey iman edenler, hepiniz topluca "barış ve güvenliğe (Silm'e, İslam'a) girin ve şeytanın adımlarını izlemeyin. Çünkü o, size apaçık bir düşmandır." 
                                                             (Bakara: 208)

Selamun Aleyküm, Hayırlı Cumalar :)  
Bu hafta, beyaz veya kırmızı, pek et yemediğimizi fark edince eşime ne yemek istediğini sordum. Cevabın kırmızı et olacağından emindim ama, "balık" dedi. Patatesli hamsi buğulamada karar kıldık. 
Ben hazır temizlenmiş, dondurulmuş alıyorum. İki tatlı küçük çocukla yemek yapmak bile kolay olmuyor bazen, pratik çözümler şart. İsteyen hazır alır, isteyen taze hamsiyi, kılçığını filan temizledikten sonra, kullanır, orası size kalmış. 



Çiğ hali daha şık gibi geliyor bana :)




HAMSİ BUĞULAMA:
Malzemeler:
Hamsi
Patates
Kuru soğan
Limon
Domates
Zeytinyağı 
Tuz

Yapılışı:
Yağlanmış fırın tepsisine ince ve yuvarlak dilimlenmiş patatesler dizilir. Üzerine soğan ve hamsi dizilir. Son olarak da domates ve limon dilimleri ile süslenir. Tuz serpildikten sonra biraz daha yağ gezdirilir. Domates konulmayacaksa yarım çay bardağı su eklenir. 
200°C'lik fırının alt rafında, patatesler yumuşayana kadar, yaklaşık 45 dk, pişirilir. 






Herkes istediği kadar yapsın diye malzeme miktarı vermedim ama, genel olarak, patates, soğan ve balık tepsiyi tamamen kaplayacak miktarda olmalı. Ona göre tepsi kullanılması gerekir :)


No comments:

Post a Comment