Wednesday 14 January 2015

Bakliyatları Tanıyalım


"Çocuklarınıza gereken ikramı yapın ve terbiyelerini güzel yapın.”
Hadis-i Şerif (Kütüb-i Sitte, cilt: 17, sayfa: 473, Hadis No: 7091)


Selamun Aleykum :) Kızımı erken yaşta anaokuluna veya kreşe göndermek istemediğim için, eve, anaokulu eğitim seti aldım. Zambak yayınlarının Benekli Eğitim Seti'ni aldık. Sette geçen aile katılımlı etkinliklerden birisini paylaşmak istiyorum. Bu etkinlikte kızıma evdeki bakliyatları tanıttım, bazılarını zaten biliyordu ama bazılarının çiğ halini tanıyamadı. 




Bakliyatları Tanıyalım
Malzemeler: 
1 beyaz kağıt
Yapıştırıcı
Boya kalemi
Buğday, nohut, kuru fasulye, mercimek, pirinç, bulgur

Nasıl yaptık: 
Evdeki bütün bakliyatlar kutu veya kavanozları ile ortaya koyulur. 
İsimleri sorulur, bilemedikleri tanıtılır. 
Kavanozların kapakları açılarak çocuğa bakliyatlar elletirilir, Sonuçta kullanmadan önce yıkanacaklar. 
İki çeşit bakliyat seçen çocuk bunları kavanoz resimlerinin üzerine yapıştırır. 
Kapakları da boya ile boyanır.


Kızım yeşil ve kırmızı mercimeği seçti ve simli boyalarla kapaklarını boyadı. 
Mercimekleri yapıştırırken anneden biraz yardım aldı :)


1 comment:

  1. Bakliyatları elleme kısmı çok cazip geldi :D Çocuklar görmekten ziyade dokunarak ve tadarak öğrenirler, zararsız olan her şeye dokunmalarına izin vermeliyiz.

    ReplyDelete