Sunday 18 January 2015

ÇİKOLATALI ÇİZKEK



"Erkek hanımına, hanım da beyine sevgiyle baktıklarında, Cenab-ı Hak ta onlara rahmetle bakar. Şayet erkek, hanımının ellerini ellerine alırsa, her ikisinin de, günahları parmaklarının arasından dökülür gider. "
                                      Hadis-i Şerif (Camiüssağir)


Selamun aleyküm, hayırlı akşamlar :) Bugün yeğenimin doğum günü için Sakarya'ya gittik, kendisine fotoğraflı pasta yaptım, umarım beğenmiştir :) 9 yılı geride bırakan tatlı yeğenim, kollarıma aldığım ilk minik bebekti. O güne kadar (20 yaşındaydım), hiç öyle yeni doğmuş bebek almamıştım kucağıma. Rabb'im hayırlı uzun ömür versin (amin). 


Çizkek tarifi için istek aldım, onu paylaşacağım. Tarifin aslı şuradadır. http://www.getmecooking.com/recipe/chocolate-cheese-cake Bunu da yıllar önce ben yazmıştım zaten. Şimdi de oradan çeviri yapacağım :)

ÇİKOLATALI ÇİZKEK
Malzemeler:

200 gr petibör bisküvi
100 gr erimiş tereyağı
200 gr labne peyniri 
3 kaşık yoğurt
200 gr toz şeker
2 yumurta
4 kaşık un
1 paket şekerli vanilin
200 gr bitter çikolata
1 paket krema (200 gr)

Yapılışı:
Bisküvileri robottan geçirerek un haline getiriyoruz. Üzerine tereyağını ekleyip güzelce karıştırıyoruz. 
Altına pişirme kağıdı serilmiş kelepçeli kalıba bisküvili karışımı yayıp elimizle iyice bastırıyoruz. 
Fırınımızı 170°C'ye ayarlayıp ısınmaya bırakıyoruz. 
Başka bir kapta peynir, yoğurt, şeker, yumurta, un ve vanilini karıştırıyoruz. Bu karışımı da kalıptaki bisküvinin üstüne döküyoruz. 
Yaklaşık 30 dakika, katılaşana kadar pişirip fırından alıyoruz. 
Kekimiz biraz ılınırken çikolatasını hazırlıyoruz. 
Küçük bir tencerede kremayı kaynatıp hemen ocaktan alıyoruz. Üzerine çikolataları ekleyip karıştırarak eritiyoruz. 5 dakika soğumaya bırakıyoruz.
Son olarak çikolatalı karşımı da fırından çıkan kekin üzerine boşaltıyoruz ve en az 8 saat ya da bir gece buzdolabında dinlendiriyoruz. 

Güzel şeyler zor oluyor, yapacak bir şey yok :)













No comments:

Post a Comment