Saturday 24 January 2015

Zile Pekmezi

“Hiç kimse, kendi el emeğinden daha hayırlı bir lokma yememiştir. Allah’ın peygamberi Hz. Davut (a.s.) da kendi elinin emeğini yerdi.” 
                                           Hadis-i Şerif (Buhârî, Büyû, 15.)

Selamun Aleyküm. Bugün de memleketim Zile, Tokat'ın bir ürününün reklamını yapmak istedim. Bizim kahvaltı sofrasında herkes her tatlıyı yemiyor, kızım hariç. Eşim, susam dokunduğu için tahin pekmez yiyemiyor; ben, şekeri bıraktığım için reçel yemiyorum; oğlum 1 yaşından küçük olduğu için bal yiyemiyor. Hepimizin ortak yiyebildiği tek kahvaltılık, pekmez. Güzel memleketim Zile'de ise çeşit çeşit pekmez var. 
Sıvı pekmez,
Balbaşı katı pekmez,
Beyaz Zile pekmezi. 

Pekmez denildiğinde aklıma sadece Zile pekmezi gelirdi küçükken. İlk defa sıvı pekmezle tanıştığımda epey şaşırmıştım :) Şimdi Zile'den hem beyaz pekmez alıp kahvaltıda tüketiyoruz, hem sıvı pekmez alıp kızıma içiriyoruz. Her zaman gidip yerinden almak mümkün olmuyor tabii ki, ama artık bir çok markette bulunduğu gibi internetten de online olarak alınabiliyor. 
Beyaz Zile pekmezi, yumurta akı ve sıvı pekmez karışımıdır kısaca. Sonradan cevizlisini de çıkarttılar ki, o da ayrı bir güzel oluyor. 

Daha detaylı bilgi ve online alışveriş için: 














No comments:

Post a Comment