Friday 16 January 2015

BALLI LİMONLU KEK


"İnsanların en cimrisi, selâm vermekten kaçınandır."
Hadis-i Şerif (Taberânî)

Selamun Aleyküm, ve hayırlı cumalar :) 
Daha önce de bahsettiğim gibi, rafine şeker kullanmamaya çalışıyorum. Bu yüzden dün keklerini çok beğendiğim arkadaşımın yaptığı keke uzaktan el sallamak zorunda kaldım. Ama eve geldiğimde canım kek istiyordu, ben de şekersiz olan bu keki yaptım.
Şekersiz tatlı tarifleri kitabı almıştım ama okuduğumda gördüm ki, temelde tatlandırıcı olarak şeker yerine bal veya pekmez kullanılmış, ben de bundan yola çıkarak kendi şekersiz kekimi yaptım. 
Organik yumurtalı, ballı, limonlu, günlük sütlü kekim tam çocuklara göre. Aslında tam buğday unu kullansaydım daha sağlıklı olurdu ama evde bir süredir bekleyen kek unum vardı, onu kullandım. Ama tarifi normal una göre yazacağım :) 



BALLI LİMONLU KEK:
Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı bal
1 su bardağı sıvı yağ
1 limon suyu ve kabuğunun rendesi
1 paket kabartma tozu
1 paket şekerli vanilin
Aldığı kadar un

Yapılışı:
Tüm malzemeler hazırsa, fırını 170°C'ye ayarlayarak başlayalım. Sonrası zaten un hariç bütün malzemeleri karıştırmaktan ibaret. Ununu da tahinden biraz daha koyu kıvamlı olacak kadar ekleyelim. Yağlanmış kek kalıbına veya küçük fırın tepsisine koyduktan sonra ısınmış fırında üzeri hafif kızarana kadar pişirelim. 




No comments:

Post a Comment