Wednesday 4 February 2015

PUF POĞAÇA

"Her kim rızkının bol olmasını ve ecelinin gecikmesini istiyorsa sıla-i rahim yapsın"
Hadis-i Şerif  

Selamun aleyküm... 
Diyorlar ki, bu Güler iki çocukla blog yazmaya nasıl vakit buluyor? Buyurun işte günlerdir bulamadım öyle bir vakit. Asıl siz nasıl zamanı yetiremiyorsunuz ben de onu anlamıyorum. 
Bakıyorum çevremde çocuğunu kendisi yetiştiren o kadar az anne var ki, çocuklar ve bebekler genelde bakıcı, büyük anne veya kreşte. Herkesin doğrusu tabii ki kendine ama anneye doyamadan büyüyen çocukların hali de ortada. 
Parasal açıdan bakılırsa da, benim çocuğum marka giyim yerine annesiyle pazarda gezmeyi; tablet oyunları yerine babasıyla parka gitmeyi tercih ediyor. Annesiyle gün boyu kaliteli zaman geçiren çocuk televizyona da ihtiyaç duymuyor. Bakıcı masrafını da çıkarırsak, oturduğum yerden epey kâr ediyorum :)
Şaka şaka, ne oturması yahu... Akşama kadar iki tatlılığın peşinde koşturuyorum, şimdi uyuyorlar da oturabildim. Benim mesai 7/24, bazen diyorum, atayım birini anaokuluna, diğerini bakıcıya, ben de çalışayım, sakin kafayla. Sonra iki gülücük bir öpücükle kandırıyorlar yine, kıyamıyorum kimselere bırakmaya :)
Neyse işte... 

Dün kızımla hamur yoğurduk, sabah da poğaça yaptım. Akşamdan da yoğurularak dolaba konulabilen bir tarif paylaşacağım. 



PUF POĞAÇA
Malzemeler: 
1 bardak ılık süt
1 bardak ılık su
1 bardak sıvı yağ
1 paket yaş maya (veya iki paket kuru maya)
3 çay kaşığı tuz
3 kaşık toz şeker (veya 2 kaşık bal)
1 yumurta
un

Yapılışı:
Süt, su, sıvıyağ, maya, tuz, şeker ve yumurtanın beyazı karıştırılır. Aldığı kadar un eklenerek yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur yoğurulur. 
Üzeri kapatılarak, ılık ortamda iki katı büyüklüğe ulaşana kadar mayalanmaya bırakılır. 
Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparılarak yuvarlanıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir.
Kabaracağı için aralıklı dizilir. 
15-20 dakika tepside bekledikten sonra yumurta sarısı sürülür.

200°C lik fırında altı üstü kızarana kadar pişirilir. 









No comments:

Post a Comment