Tuesday 9 June 2015

LİMONLU DONDURMA

                                                  Bismillahirrahmanirrahim
"Eğer şeytandan gelen kötü bir düşünce seni dürtecek olursa, hemen Allah'a (c.c) sığın. Çünkü O, hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir."
(Fussilet: 36)
Selamlar :) Yaz geliyor gibiyken, bir dondurma tarifi paylaşayım. Ama önce tarifimin hikayesini anlatayım.Çok fazla dondurma tüketen birisi olduğum için, dondurma makinesi almak cazip geldi. Kabaca bir hesapla "bir yazda parasını çıkarırım ben bu aletin" dedim. Öte yandan hazır dondurmalar hakkında da bir sürü söylenti çıkıyordu. Zaten içindekiler bölümü genel olarak katkı maddelerinden oluşuyor. Ben Tefal Gelato dondurma makinesi aldım, memnunum. Makine aldığımı duyan bir arkadaşım benden limonlu dondurma istedi. Ama ben pek bir övüldüğü için öncelikle salepli dondurmayı denedim, beceremedim. Sonra güzel bir limonlu dondurma tarifi aradım. Genel olarak yabancı sitelerde dolaştım, zira ülkemizde evde dondurma yapımı pek yaygın değil henüz. Bu tarifi denediğimde, normalde limonlu dondurma sevmeme rağmen, ben dahil herkesin favorisi oldu. Son paylaştığım Zencefilli Kurabiye'de bahsi geçen arkadaş da sevmişti bu dondurmayı. Ben de kendisine bir miktar yapıp götürdüm, karşılığında da bir sunum fotoğrafı istedim. Sağolsun çok şık bir fotoğraf çekmiş. Bana da tarifi paylaşmak kaldı.

LİMONLU DONDURMA: 
Malzemeler: 
1 limon kabuğu rendesi
1 limon suyu
1 bardaktan 1 parmak eksik şeker (180 g)
1 bardak süt (200 ml)
1 paket krema (200 ml)
Yapılışı:
Limon kabuğu ve şeker mikserle biraz karıştırıldıktan sonra üzerine diğer malzemeler eklenerek bir kaç dakika çırpılır. Dondurma makinesine aktarılarak 20-30 dakika kadar soğutulur. Plastik veya çelik bir kaba koyulan dondurma, bir kaç saat de buzlukta bekledikten sonra servise hazır hale gelir. Afiyet olsun :) 

Makinesi olmayan ne yapsın : mikserle çırptıktan sonra direkt olarak saklama kabına koyup buzluğa atsın. 20 dakikada bir çıkarıp, kaşıkla alttan alttan karıştırsın. Dondurma tam donana kadar (4-5 defa) bu işlemi tekrarlasın :)



No comments:

Post a Comment