Monday 15 June 2015

BUZLUKTA KAVRULMUŞ KIYMA

"İnsanlara öyle iyi davranınız ki, düşmanlarınız bile ölümünüze ağlasınlar"
Hz. Ali (r.a)

Annemden öğrendiğim, mutfakta bana çok hız katan bir tarif. Gerçi annem kıymayı bol tuzla kavurup dolapta saklardı ama ben daha az tuzlu yaptığım için dolapta fazla dayanmadığını gözlemledim. 
Buzlukta kavrulmuş kıyma olması gerçekten çok işe yarıyor, hızlıca yemek yapmam gerektiğinde, neredeyse her sebze yemeğine ve çorbalara atıveriyorum bir miktar kıyma. Önceleri kuşbaşı da kavurup ayrıca koyardım ama baktım ki onu yemekte çocuklar zorluk yaşıyor; artık sadece kıyma kullanıyorum. Aynı sebepten, bizim evde genelde et denildiğinde köfte pişiyor son zamanlarda. Yeter ki çocuklar biraz protein alsın :) 
Bugün de böyle silikon muffin kalıbında şekillendirerek attım buzluğa. 

BUZLUKTA KAVRULMUŞ KIYMA:
Malzemeler:
Kıyma (en az 1 kg, yaptığınıza değsin diye)
Tuz (1 kiloya 1 tatlı kaşığı kadar)
Yapılışı:
Yapışmaz geniş bir tencereye kıymayı alıyoruz. Üzerine tuzunu ekleyip kıymayı eziyoruz. Orta ateşte ara ara karıştırarak ağzı yarı kapalı pişiriyoruz. Pişirdikten sonra saklama kaplarına porsiyonluk koyup buzluğa atıyoruz. Ben bugün silikon muffin kabına koyduktan sonra buzluğa attım, 1 saat kadar sonra buzdolabı poşetine alıp, tekrar geri koydum buzluğa. 
Kullanılışı:
Çorba, sebze yemeği, kıymalı yumurta gibi tariflerde istenilen miktarda kullanılabilir. Önceden çözdürmeye gerek olmuyor genelde, zaten pişerken dağılıyor. 

No comments:

Post a Comment