Saturday 11 April 2015

BEZE


DiIi gerçeği söyIeyenin, ameIi temiz oIur. Niyeti iyi oIanın, rızkı çoğaIır. AiIesine karşı güzeI davrananın ise ömrü uzar.
(İmam Muhammed Bakır )

Selamlar herkese :)
Dün kırdığım yumurtaların sarılarını poğaça böreğe sürdükten sonra kalanını da beze yapayım dedim. 
Yıllardır hiç beze yememiştim. Geçen gün bir arkadaş almış getirmiş sağolsun. Ama benim payıma bir veya iki tane düştü. Hoşuma da gidince daha çok alayım en iyisi dedim. Bir türlü almaya fırsat bulamadım :) Mecburen bunu da evde yapıverdim. 
Esasında çok basit bir tarif. Yumurta akı ve şekeri çırp, pişir. Ama tariften ziyade püf noktaları dikkat çekiyordu baktığım sayfalarda. Bütün püf noktalarına dikkat ederek yaptım ben de. Bilmiyorum dikkat etmesem ne olurdu ama bir çok kaynakta yazıldığına göre risk almaya gerek yok diye düşündüm. 
                   

Hemen tarife geçeyim, zira bir sürü püf nokta var daha :)

BEZE
Malzemeler:
4 yumurta akı
1 minik çay bardağı pudra şekeri
3 minik çay bardağı toz şeker
çok az (bir fiske) tuz

Yapılışı:
Öncelikle tuz ve yumurta akları mikserle köpük olana kadar çırpılır. Daha sonra azar azar şeker ilave edilerek çırpılmaya devam edilir. Krem şanti gibi iyice kıvam alana kadar yüksek devirde 3-5 dakika kadar çırpılır. 
Bu esnada fırın 100°C'ye ayarlanır. Fırın tepsisine pişirme kağıdı serilir.
Karışım sıkma torbasına doldurularak yağlı kağıdın üzerine sıkılır. Isınmış fırına koyularak 1-2 saat pişirilir. Arada alıp içinin pişip pişmediğine bakılabilir. 

Püff
  • 110°C'yi geçirmeyin, kızartmak değil, kurutmak buradaki amaç. 
  • Cam veya çelik bir karıştırma kabı kullanın. Plastik olmasın.
  • Bende sıkma torbası yoktu, kilitli poşet kullandım, tatlı kaşığıyla da koyabilirsiniz. 
  • Kesinlikle su ve yumurta sarısı değmeyecek. 
  • Pudra şekeri kullanmak istemezseniz normal şeker kullanabilirsiniz. 
  • İçinin yumuşak olmasını isterseniz daha büyük yapın, içi hafif ıslakken alın, kuruyunca güzel oluyor. 
  • Bu tariften iki tepsi çıkardım, ikisini birlikte turbo ayarda pişirdim. İsteğe göre azaltılıp, arttırılabilir. 
  • Çırparken şeker tam çözünmüyor, pütür pütür görünüyor ama pişince geçiyor. 
  • Fotoğraftaki pişmiş hali, beyaz beyaz çıktı ne güzel.
Afiyet olsun :)




No comments:

Post a Comment